گنجشکک اشی مشی

محبت ميان والدين اساس بهداشت روان خانواده است

1391/8/22 13:50
نویسنده : اشی مشی
224 بازدید
اشتراک گذاری

گاهي والدين آنقدر به مسائل خانواده سرگرم مي شوند كه خودشان را فراموش مي كنند در حالي كه محبت ميان والدين و عشق ورزي آنان به يكديگر، اساس بهداشت روان خانواده است و مي تواند از بروز بسياري مشكلات جلوگيري كند.

دكتر رئوفه قيومي كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، اظهار داشت:‌ در تشكيل يك خانواده سالم كه بتواند از بهداشت رواني خوبي بهره مند شود انتخاب مناسب و ازدواج موفق، مرحله اوليه است.

وي افزود:‌ لازم است در ازدواج كه اولين مرحله تشكيل خانواده به شمار مي رود بر اساس تامين بهداشت رواني خانواده باشد در اين راستا توافق شخصيتي، اقتصادي، فرهنگي و فكري حائز اهميت است كه توصيه مي شود با ياري از مشاوران و متخصصان امر صورت بگيرد.

اين روانپزشك تصريح كرد: ازدواجهاي نامناسب كه در آن همسران از عدم همخواني شخصيتهايشان رنج مي برند و يا مشكلات ديگري دارند در طول زندگي مخل بهداشت رواني آنها و فرزندان خواهد بود.

دكتر قيومي خاطرنشان كرد: اطمينان قلب و لذت معنوي ويژه اي كه فرزند از مشاهده و درك محبت ميان والدينش به دست مي آورد براي وي بسيار با ارزش تر از دستيابي به خواسته اي است كه پدر و مادرش بر سر آن با يكديگر مرافعه كرده اند.

برهم زدن آرامش رواني فرزندان براي تامين خواسته هاي مادي آنان از مسووليت نشناسي والدين و ناآگاهي از بهداشت رواني خانواده حكايت دارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

آیدین و مامانیش
22 آبان 91 14:13
ممنون از مطالب مفیدتون با اجازه تون من لینکتون می کنم