گنجشکک اشی مشی

قصه گویی راهکاری مناسب برای ارتباط با کودک

1391/8/17 4:03
نویسنده : اشی مشی
206 بازدید
اشتراک گذاری


عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد قصه گویی را  راهکاری مناسب برای ارتباط با کودک عنوان کرد.

به گزارش وب دا، دکتر پیمان هاشمیان خاطر نشان کرد: قصه ها برای کودکان خردسال فقط یک محرک روانی و شنیداری نیست، بلکه کارکردهای فراوانی برای این گروه از کودکان دارد و راهي براي ارتباط سازنده به شمار می رود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: کودکان از آن جا که هنوز تجربه گسترده ای در شناخت دنیا ندارند، سعی می کنند که با ارتباط دادن بین آموخته های قبلی و موضوعهای جدید به تعادل ذهن خود کمک کنند. این روند معمولا با تخیل کودک عجین میشود و او را یاری میکند که با منطق خود به کشف و شناخت دنیا اقدام کند و بر اساس چنین روندی است که از قصه های تخیلی لذت می برند و از آنها بهره برداری میکنند.

دکتر پیمان هاشمیان اظهار داشت: از طریق قصه ها می توان کودک را در ابعاد عاطفی، اجتماعی، کلامی و ذهنی یاری کرد.

وی با اشاره به ضرورت داشتن ارتباطی شاد با کودک اظهار داشت: کمک به دیگران را به کودکانتان بیاموزید و همراه با کودک خود، فعالیتهای فیزیکی داشته باشید.سعی کنید با کودکتان بخندید،مرتب کودک را برای کارهای خوب تحسین کنید. سعی کنید خوب غذا خوردن کودکتان را تشویق کنید و به او لبخند بزنید. با دقت به حرفهای کودکانتان گوش دهید.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه والدین  باید ایده آل گرایی را کنار بگذارند و به کودکانشان یاد بدهند که مشکلاتشان را خود حل کند اظهار داشت: فرزند خود را مشتاق به  آموختن مطالب جدید کنید و از جدید ترین اخبار از او سوال کنید و ریسک پذیری منطقی را در او تقویت کنید. قاطع باشید و او راعاشق یاد گیری کنید و وادارش کنید برای کسب نتیجه بهتر و رضایت بخش خود را مسئول بداند و مصر و سر سخت وپر تلاش باشد و  نسبت به شرایط مختلف انعطاف پذیری داشته و خلاق و نوآور باشد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)